Przedpołudniowe


 

Klub Misia Uszatka

Zapraszamy dzieci w wieku 2-3 lat wraz z rodzicami na zajęcia wspomagające rozwój psychofizyczny dziecka oraz budujące w nim pewność siebie. Mają także na celu ułatwienie adaptacji dziecka w nowym otoczeniu.

Co będziemy robić?

  • bawić się wieeelką kolorową chustą,
  • fikać na dywanie,
  • liczyć palce u rąk i nóg,
  • kleić, lepić i malować,
  • poznawać inne dzieci i przyglądać im się dokładnie,
  • słuchać bajek i wierszyków,
  • a na koniec w ramionach mamy słuchać kołysanki z jej dziecięcych lat

 

Akademia Dziecięca Bombolino

Zajęcia odbywające się od poniedziałku do piątku dla dzieci w wieku 3-5 lat.Tematyka jest dostosowana do potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka:

  • zajęcia ogólnorozwojowe
  • świat zmysłów
  • rytmika
  • plastyka
  • język angielski
  • gimnastyka korekcyjna

Podczas zajęć dysponujemy dwoma salami zabaw oraz salą plastyczną i gimnastyczną.

Program Akademii ma na celu wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju psychofizycznego i społecznego każdego dziecka.

Spotkania z małymi uczestnikami prowadzone są z niewielką grupą dzieci (do 15 osób), co umożliwia ich  wnikliwą obserwację oraz indywidualizację wg potrzeb, trudności i tempa pracy uczestników. Pozwalają na wzmacnianie wzajemnej relacji między dziećmi i nawiązywanie więzi między nimi.

Podczas zajęć wykorzystujemy elementy różnych metod stymulujących rozwój dziecka. Poprzez podejmowane działania z dziećmi umożliwiamy wielozmysłowy odbiór otaczającej rzeczywistości. Pomagamy dzieciom w ich pierwszej adaptacji w nowym środowisku.

Dekalog Szczęśliwego Bombolinka

  1. JESTEM BEZPIECZNY, SAMODZIELNY, WESOŁY

1

 

  • Pomoc w budowaniu zasad warunkujących bezpieczeństwo dziecka.
  • Wspieranie samodzielnych działań dziecka.
  • Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
  • Pomoc w budowaniu własnego „Ja”.
  • Uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami.
  • Pomoc w rozwiązywaniu problemów i konfliktów.
  • Budowanie systemu wartości uniwersalnych.

 

  1. BAWIĘ  SIĘ, TWORZĘ, ROZWIJAM

2

  • Zaspokajanie naturalnej potrzeby przebywania w grupie rówieśniczej.
  • Rozwijanie potencjału twórczego przez gry, zabawy twórcze, odtwórcze, uspołeczniające.
  • Tworzenie warunków spontanicznej i zorganizowanej aktywności dziecka.
  • Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
  • Tworzenie pozytywnej serdecznej atmosfery sprzyjającej dziecięcej zabawie.

 

  1. MYŚLĘ, ROZUMIEM, PAMIĘTAM

3

  • Rozbudzanie ciekawości świata.
  • Rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia.
  • Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, umiejętność kojarzenia, skupienia uwagi, logicznego myślenia.
  • Ćwiczenia pamięci poprzez poznawanie angielskich słówek.

 

  1. POZNAJĘ, ODKRYWAM. DZIAŁAM

4

  • Stwarzanie okazji do poznawanie możliwości własnych dziecka i innych ludzi.
  • Dostrzeganie rzeczywistości przyrodniczej, społecznej, kulturowej, technicznej oraz oddziaływanie na nie i przekształcanie ich przez dziecko.
  • Uświadamianie radości odkrywania.

 

  1. PYTAM, MÓWIĘ, ROZMAWIAM

5

  • Tworzenie sytuacji do wymiany doświadczeń językowych.
  • Rozwijanie motywy czynnej i biernej przez zabawy słowotwórcze, logopedyczne, oddechowe.
  • Nauka podstawowych zwrotów i wyrażeń w języku angielskim.

 

  1. POMAGAM, LUBIĘ, DAJĘ

6

  • Kształtowanie postawy tolerancji, otwartości i akceptacji na potrzeby drugiego człowieka.
  • Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie.
  • Uwrażliwiane na drugiego człowieka.

 

  1. WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ

7

  • Organizowanie działań umożliwiających dziecku wielozmysłowy odbiór otaczającej rzeczywistości.
  • Zabawy aktywizujące zmysł wzroku, słuchu, dotyku, równowagi.
  • Obserwacje preferencji dziecka i określenie ich nadwrażliwości lub niedowrażliwości.
  • Działanie przez przeżywanie.

 

  1. RYSUJĘ, KLEJĘ, WYCINAM

8

  • Rozwijanie aktywności twórczej, pomysłowości, wyobraźni i indywidualnych możliwości.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i wrażliwości plastycznej.
  • Kształcenie poczucia bryły i przestrzeni, barwy, linii i faktury.
  • Poznanie nowych technik plastycznych.

 

  1. ŚPIEWAM, TAŃCZĘ, GRAM

9

  • Pobudzanie ekspresji ruchowej.
  • Kształcenie słuchu, poczucia rytmu i koordynacji ruchowej.
  • Przygotowywanie spotkań i świąt okolicznościowych.
  • Udział w konkursach, imprezach.

 

  1. SKACZĘ, BIEGAM, PROSTO  STOJĘ

10

  • Profilaktyka zaburzeń  i wad postawy.
  • Ćwiczenie koordynacji ruchowej.
  • Nauka zasad fair play poprzez gry i zabawy ruchowe.

Prowadzą:

Aleksandra Matejska– język angielski
Anna Pardyak – świat zmysłów – warsztaty rozwoju sensorycznego
Małgorzata Job– plastyka
Monika Lumer – zajęcia ogólnorozwojowe, rytmika
Teresa Matysek – gimnastyka korekcyjna