Regulamin rekrutacji
REGULAMIN REKRUTACJI
do Młodzieżowego Domu Kultury
w Krakowie przy al. 29 Listopada 102 w Krakowie
w roku szkolnym 2022/23
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59)
- Określenie kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w samorządowych placówkach oświatowo-wychowawczych: pałacach młodzieży, młodzieżowych domach kultury i międzyszkolnych ośrodkach sportowych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów Uchwała Rady Miasta Krakowa Nr LXXV/1835/17 z dnia 14. czerwca 2017r.. (z zastrzeżeniem w części 2 pkt 3)
Regulamin rekrutacji określa zasady przyjmowania dzieci i młodzieży do Młodzieżowego Domu Kultury przy al. 29 Listopada 102 w Krakowie w roku szkolnym 2022/23.
I . POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Dzieci i młodzież przyjmowane są na zajęcia stałe do Młodzieżowego Domu Kultury
przy al. 29 Listopada 102 w Krakowie w roku szkolnym 2022/23 po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego. - Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na wolne miejsca na zajęcia organizowane przez placówkę.
- O przyjęciu kandydata w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor.
- Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica/opiekuna prawnego kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego.
- Wniosek o przyjęcie na wybrane zajęcia w placówce, składa się do dyrektora na druku, który stanowi załącznik nr 3do niniejszego Regulaminu.
- Rodzice/opiekunowie prawni uczestników kontynuujących udział w zajęciach składają deklarację o kontynuacji uczestnictwa na druku, który stanowi załącznik nr 2do niniejszego Regulaminu. Deklaracje o kontynuacji składane są w terminie od 23.05.2022 r. do 31.05.2022 r.
- W przypadku zajęć organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury na terenie placówek oświatowych m. Krakowa wniosek składa się do dyrektora MDK na załączniku nr 4do niniejszego Regulaminu.
- W celu zapewnienia uczestnikowi zajęć podczas pobytu w MDK odpowiedniej opieki, rodzic/opiekun prawny przekazuje dyrektorowi MDK uznane przez niego za istotne dane o stanie zdrowia i rozwoju psychofizycznym kandydata.
- Na zajęcia stałe organizowane w placówce przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze powiatu krakowskiego. Kandydaci zamieszkali poza tym obszarem mogą być przyjęci na zajęcia w trybie postępowania uzupełniającego.
- Dyrektor placówki może zorganizować przeprowadzenie badań kierunkowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną. W takim przypadku na zajęcia przyjmuje się kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik badania uzdolnień kierunkowych.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest: w przypadku kandydata pełnoletniego – na wniosek kandydata, w przypadku kandydata niepełnoletniego – na wniosekjednego z rodziców kandydata (przez rodzica należy rozumieć także prawnego opiekuna dziecka oraz osobę sprawującą pieczę zastępczą nad dzieckiem).
- Do wniosku dołącza się: dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 p 59).
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszych etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący placówki.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor placówki przeprowadza postępowanie uzupełniające.
- Dane osobowe kandydatów przyjętych na zajęcia, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego, oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym kandydat jest uczestnikiem zajęć stałych prowadzonych w placówce.
- Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych na zajęcia, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego, oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora placówki została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem. W przypadku zmiany danych osobowych lub rezygnacji z zajęć rodzic zobowiązany jest do poinformowania o tym placówki.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym ustawą Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016r.
- Wniosek rekrutacyjny składa się w sekretariacie placówki w czasie trwania rekrutacji.
Wnioski mogą być składane również drogą elektroniczną.
Adres e mail: rekrutacjamdk@gmail.com
II . REKRUTACJA
- Rekrutacja do Młodzieżowego Domu Kultury prowadzona jest od 06.06.2022 r. do 01.07.2022 r.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- weryfikacja wniosków pod względem formalnym,
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia,
- przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, o ile dyrektor placówki podejmie decyzję o ich zorganizowaniu,
- sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie placówki. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów w kolejności alfabetycznej.
- Termin podania list przyjętych kandydatów ustala się na 07.2022 r. godz. 15.00.
- W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/opiekun prawny lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia do placówki.
- Uzasadnienie odmowy przyjęcia z podaniem przyczyn przygotowuje na piśmie przewodniczący komisji rekrutacyjnej w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z pismem rodzica/opiekuna prawnego kandydata lub kandydata pełnoletniego.
- Rodzic/opiekun prawny kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora MDK odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor rozpatruje odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora MDK służy skarga do sądu administracyjnego.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami w stałych formach zajęć, dyrektor przeprowadza rekrutację uzupełniającą.
- Rekrutacja uzupełniająca prowadzona jest w Młodzieżowym Domu Kultury
od 17.08.2022 r. do 31.08. 2022 r. - W postępowaniu uzupełniającym obowiązują takie same zasady jak przy rekrutacji.
- Termin opublikowania list przyjętych kandydatów z rekrutacji uzupełniającej ustala się na 08.2022 r. godz.15.00.
- Kandydaci nieprzyjęci z powodu braku miejsc umieszczeni są na liście rezerwowej.
- Jeżeli Młodzieżowy Dom Kultury dysponuje wolnymi miejscami po 31.08.2022 r., nowi uczestnicy mogą być przyjmowani do placówki w ciągu roku szkolnego na wniosek rodziców/opiekunów prawnych lub samego kandydata – o ile jest pełnoletni – złożony do dyrektora MDK na druku, który będzie dostępny po 31.08.2022 r. Decyzję o przyjęciu nowego uczestnika w ciągu roku szkolnego podejmuje dyrektor
w uzgodnieniu z nauczycielem prowadzącym daną formę zajęć.
III . KRYTERIA REKRUTACJI
KRYTERIA REKRUTACJI
- Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego do Młodzieżowego Domu Kultury
w roku szkolnym 2022/23 brane są pod uwagę następujące kryteria:
Lp.KryteriumLiczba punktówDokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata kryteriów:1Wielodzietność rodziny kandydata (w rodzinie wychowuje się troje lub więcej dzieci ).100Oświadczenia na wniosku.2Kandydat ma orzeczenie lekarskie
o niepełnosprawności, o ile rodzaj
niepełnosprawności nie wyklucza udziału w danej formie zajęć.100
Orzeczenie o niepełnosprawności.
(ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. nr 127 poz. 721, z późn. zmianami)
3Jedno z rodziców kandydata ma orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności.100j.w.4Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata.100j.w.5Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata.100j.w.6Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie.100
Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
(Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z późn. zmianami)
7Objęcie kandydata pieczą zastępczą.100
Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą.
(ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej)
- Dokumenty, o których mowa w poz. 2-7 są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego za zgodność z oryginałem odpisu lub wyciągu z dokumentu. Mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach lub zwrócić się do organów ustawowych mogących je potwierdzić.
- Nieprzedłożenie żądanych dokumentów pozbawia kandydata przyznanych punktów dla danego kryterium.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania
rekrutacyjnego brane są pod uwagę następujące kryteria określone przez organ prowadzący na
rok szkolny 2022/23.
Lp. | Kryterium | Liczba punktów | Dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata kryteriów: |
1 | Kandydat jest objęty „Krakowską Kartą Rodzinną 3+” .
|
15 | Kserokopia Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+. |
2 | Kandydat jest członkiem rodziny objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny. | 10 | Zaświadczenie o objęciu rodziny nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta. |
3 | Kandydat obojga rodziców pracujących/studiujących w systemie stacjonarnym.
|
10 | Dokument poświadczający zatrudnienie (od każdego z rodziców): zaświadczenie z zakładu pracy, w przypadku samozatrudnienia aktualny wpis do działalności gospodarczej, poświadczenie rozliczania się z ZUS-em lub Urzędem Skarbowym, itp. / (uchylone) zaświadczenie z uczelni zawierające informacje o stacjonarnym systemie studiów. |
4 | Kandydat posiada udokumentowane osiągnięcia w dziedzinie/dyscyplinie, w której zajęcia organizowane są w placówce.
|
5 | Dokument potwierdzający osiągnięcia kandydata w dziedzinie/dyscyplinie, w której placówka organizuje zajęcia. |
5 | Kandydat prowadzi/realizuje działalność społeczną, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu. | 5 | Zaświadczenie wydane przez podmiot, w którym kandydat realizował działalność społeczną, w tym wolontariat. |
6 | Placówka, o przyjęcie do której ubiega się kandydat jest najbliżej położoną od miejsca zamieszkania kandydata publiczną placówką oświatowo – wychowawczą prowadzącą wybrane zajęcia. | 5 | Oświadczenie o tym, że wybrane zajęcia odbywają się najbliżej miejsca zamieszkania kandydata. |
Kraków, dnia ……………2022 r.
1.TERMINARZ REKRUTACJI:
LP | POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE | TERMIN |
I ETAP – KONTYNUACJA | ||
1 | Składanie deklaracji o kontynuacji uczestnictwa w danych zajęciach dla obecnych uczestników zajęć. | 23.05.2022 r. – 31.05.2022 r.
|
II ETAP – REKRUTACJA | ||
1. | Rekrutacja kandydatów – składanie dokumentów, weryfikacja wniosków nowych uczestników lub obecnych na inne niż dotąd zajęcia. | 06.06.2022 r. – 24.06.2022 r. |
2. | Termin podania list przyjętych i nieprzyjętych kandydatów | 01.07.2022 r. godz.15.00
|
3. | Rekrutacja kandydatów – uzupełniająca –składanie dokumentów, | 17.08.2022 r. – 24.08.2022 r. |
4. | Termin podania list przyjętych i nieprzyjętych kandydatów | 31.08.2022 r. godz.15.00. |
5. | Rekrutacja kandydatów po 31. 08. 2022 r. | w trakcie roku szkolnego
2022 / 23 |