Regulaminy


ROK SZKOLNY 2023/2024

 I SEMESTR

Konkurs plastyczny
„Patronki i Patroni krakowskich ulic” – XI Edycja

 

 Rada Miasta Krakowa nadaje ulicom i placom imiona znanych i mniej znanych postaci historycznych, literackich, ludzi związanych z nauką i kulturą. Konkurs ma przybliżyć uczniom postaci patronek i patronów ulic oraz zachęcić do poszukiwania informacji na temat tych osób. Udział w konkursie będzie niezwykłą przygodą i lekcją historii o mieście.

 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Konkurs organizowany jest w ramach projektu „Strażnicy Pamięci” prowadzonego  w ramach programu „Edukacja patriotyczna dla szkół Krakowa” przyjętego przez Radę Miasta Krakowa
    w dniu 24 kwietnia 2013 r.
  2. Organizatorami konkursu są:
  3. Rada i Zarząd Dzielnicy III Prądnik Czerwony z siedzibą w Krakowie, ul. Naczelna 12,
    31-421 Kraków,
  4. Młodzieżowy Dom Kultury z siedzibą w Krakowie, al. 29 Listopada 102, 31-406 Kraków,
  5. Biblioteka Kraków z siedzibą w Krakowie, pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 3, 31-154 Kraków.
  6. Partnerami konkursu są: Towarzystwo Miłośników Historii i Zabytków Krakowa, Muzeum Krakowa, Archiwum Narodowe w Krakowie, Towarzystwo Prądnickie, Rada i Zarząd Dzielnicy II Grzegórzki, Rada i Zarząd Dzielnicy VIII Dębniki, Rada i Zarząd Dzielnicy XIII Podgórze, Rada
    i Zarząd Dzielnicy XIV Czyżyny, Rada i Zarząd Dzielnicy XV Mistrzejowice, Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie – Ośrodek Edukacji Obywatelskiej, Muzeum Lotnictwa Polskiego.
  7. Konkurs organizowany jest pod Patronatami Honorowymi: Prezydenta Miasta Krakowa, Przewodniczącego Rady Miasta Krakowa, Prezesa Towarzystwa Miłośników Historii i Zabytków Krakowa.
  8. Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych do 18. roku życia, podopiecznych publicznych placówek wychowania pozaszkolnego oraz instytucji kultury zlokalizowanych na terenie Krakowa.
  9. Celem konkursu jest:
  10. poznanie przez uczestników patronek i patronów ulic oraz zaprezentowanie ich  w wybranej formie lapbooka (rodzaj interaktywnej planszy tematycznej z zamieszczonymi informacjami uporządkowanymi według pomysłu i inwencji autora) lub w formie plastycznej formatu A3.
  11. zachęcenie uczestników do samodzielnego poszukiwania wiedzy w różnych źródłach informacji, w tym w bibliotekach,
  12. rozwijanie umiejętności plastycznych, kreatywności oraz twórczej wyobraźni uczestników konkursu,
  13. wspieranie edukacji historycznej i patriotycznej uczniów krakowskich szkół.
  14. Konkurs trwa od 1 września 2023 r. do13 października 2023 r.
  • 2. Zasady uczestnictwa
  1. Pracę konkursową należy przygotować:
  2. w formie lapbooka, czyli papierowej planszy lub składanej teczki w formacie A3,
    z zamieszczonymi wewnątrz wiadomościami dotyczącymi wybranej patronki lub wybranego patrona. Informacje o patronce lub patronie w lapbooku można wykonać w dowolnej kolorystyce i formie. Teczka lub plansza jest przestrzenią na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy, zdjęcia. Wszystkie informacje umieszczone są np. w wyciętych i naklejanych kieszonkach, książeczkach o przeróżnych kształtach, na karteczkach, diagramach, wachlarzach, harmonijkach itd.

lub 

  1. w formie pracy plastycznej wykonanej techniką malarską (bez doklejania dodatkowych sypkich
    i przestrzennych elementów). Dopuszczalne będą tylko prace wykonane w formacie A3.
  2. Prace muszą dotyczyć osób, które zostały uhonorowane przez Radę Miasta Krakowa jako patroni ulic Krakowa. Praca powinna być poświęcona jednej z patronek lub jednemu z patronów ulic Krakowa, wymienionego w jej nazwie. Wykaz Dróg Publicznych dostępny jest na stronie Zarządu Dróg Miasta Krakowa pod poniższym linkiem krakow.pl/wykaz-drog/lub na stronie Kraków.pl pod linkiem www.krakow.pl/odwiedz_krakow/209469,artykul,patroni_ulic.html.
  3. Na konkurs można zgłosić tylko jedną pracę.
  4. W konkursie nie mogą brać udziału prace wykonane zbiorowo.
  5. Pracę należy przesłać na adres: Biblioteka Kraków, pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 3, 31-154 Kraków z dopiskiem: konkurs „Patronki i patroni krakowskich ulic” lub złożyćw zaklejonej kopercie w dowolnej filii Biblioteki Kraków w godzinach jej pracy. Termin dostarczenia pracy to
    13 października 2023 roku, w przypadku przesyłki liczy się data stempla pocztowego. Wykaz filii wraz z godzinami otwarcia dostępny pod adresem: biblioteka.krakow.pl/filie-biblioteki-krakow/.
  6. Pracę konkursową należy opisać na odwrocie w prawym dolnym rogu kodem, składającym się
    z 4 znaków (dowolne cyfry, litery lub ich kombinacje). Praca plastyczna lub lapbook nie mogą być oznaczone, ani podpisane w żaden inny sposób niż podany powyżej.
  7. Do każdej pracy obowiązkowo należy dołączyć: kartę zgłoszenia (zał. nr 1) wypełnioną czytelnie drukowanymi literami i podpisaną przez opiekuna prawnego uczestnika konkursu, zgodę na przetwarzanie i publikację danych osobowych (zał. nr 1a), a opcjonalniezgodę na publikację wizerunku uczestnika konkursu (zał. nr 1b).
  8. Dokumenty dostępne są na stronach internetowych organizatorów.
  9. W przypadku niemożności odczytania karty zgłoszenia organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odrzucenia pracy konkursowej.
  10. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek braków formalnych uniemożliwiających uczestnictwo
    w konkursie, istnieje możliwość ich poprawy w nieprzekraczającym terminie do 3 dni roboczych.
    O wszelkich zmianach decydują organizatorzy konkursu.

§ 3. Zasady przyznawania nagród

  1. Organizatorzy konkursu powołają Komisję konkursową, w skład której wejdą przedstawiciele organizatorów i partnerów.
  2. Prace konkursowe rozpatrywane będą osobno w kategoriach wiekowych:
    1. kategoria I – uczniowie klas 1–3 szkół podstawowych – lapbook,
    2. kategoria I – uczniowie klas 1–3 szkół podstawowych – praca plastyczna,
    3. kategoria II – uczniowie klas 4–6 szkół podstawowych – lapbook,
    4. kategoria II – uczniowie klas 4–6 szkół podstawowych – praca plastyczna,
    5. kategoria III – uczniowie klas 7–8 szkół podstawowych oraz uczniowie do 18. roku życia ze szkół średnich – lapbook,
    6. kategoria III – uczniowie klas 7–8 szkół podstawowych oraz uczniowie do 18. roku życia ze szkół średnich – praca plastyczna.
  3. Komisja konkursowa oceni prace pod względem: zgodności z tematem, wyrazu artystycznego, oryginalności pomysłu, kreatywności oraz samodzielnego wykonania.
  4. Komisja przyzna w każdej kategorii wiekowej trzy miejsca oraz wyróżnienia.
  5. Komisja zastrzega sobie prawo przyznania dodatkowych nagród i wyróżnień w konkursie oraz innego podziału nagród.
  6. Organizatorzy mogą przyznać nagrody specjalne.
  7. Laureaci konkursu otrzymają dyplomy oraz nagrody rzeczowe.
  8. Decyzje Komisji o przyznaniu nagród lub wyróżnień są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
  9. Uroczyste wręczenie nagród nastąpi 12 listopada 2023 r.
  10. Zwycięzcy zostaną zaproszeni na uroczyste rozdanie nagród e-mailowo lub telefonicznie.
  11. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do bezpłatnego prezentowania i publikowania nagrodzonych prac konkursowych we fragmentach lub w całości, z zachowaniem praw autorskich, w celach promocyjnych na stronach internetowych organizatorów i partnerów, wydawnictwach oraz na wystawach.
  12. Przedstawiciel Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie – Ośrodek Edukacji Obywatelskiej wybierze sześć prac spośród nagrodzonych i wyróżnionych, których zdjęcia – jako ilustracje – zostaną opublikowane w jednym z kolejnych wydań „Śpiewnika polskich pieśni patriotycznych”.
  13. Prace konkursowe nie będą zwracane uczestnikom.
  14. Nagrody będzie można odebrać osobiście w Dziale Metodycznym i Projektów Biblioteki Kraków, pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 3, 31-154 Kraków w terminie do 30 dni po zakończeniu uroczystej gali konkursowej.
  15. Podczas uroczystego wręczania nagród będzie sporządzona dokumentacja fotograficzna. Fotorelacja z gali będzie zamieszczona: na stronach internetowych organizatorów, stronie internetowej krakow.pli na stronach partnerów, o których mowa jest w § 1 ust. 4.

§ 4. Przetwarzanie danych

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych na potrzeby konkursu „Patronki i patroni krakowskich ulic” jest Biblioteka Kraków, pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 3, 31-154 Kraków.
  2. Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    • przeprowadzenia i realizacji konkursu, na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r.
      w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO”;
    • rozliczenia konkursu – w przypadku otrzymania nagrody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    • prawnie uzasadnionego interesu dotyczącego udzielenia odpowiedzi na zapytania lub ewentualne roszczenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  3. Dane osobowe uczestników konkursu będą przekazane członkom komisji konkursowej powołanej przez organizatorów konkursu. Dane osobowe zwycięzców konkursu, a w przypadku wyrażenia odrębnej zgody – także ich wizerunek, mogą być przekazywane, a następnie publikowane na:
    • stronach internetowych organizatorów i partnerów konkursu, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3,
    • profilu organizatorów i partnerów na portalu społecznościowym Meta (Facebook), Instagram;
    • stronie internetowej www.krakow.pl,
    • kanale organizatorów i partnerów na YouTube;
    • w wydawnictwach organizatorów i partnerów.
  4. Każdorazowo w związku z publikacją danych osobowych na portalu społecznościowym Meta (Facebook), Państwa dane osobowe przekazywane będą właścicielowi portalu społecznościowego Meta na niepodlegających zmianie zasadach dotyczących przetwarzania danych określonych przez Meta Platforms, Inc., z którymi można zapoznać się pod adresami: https://www.facebook.
    com/about/privacy
    , https://help.instagram.com/519522125107875

Informacje kontrolowane przez spółkę Meta zostaną przekazane lub przesłane do USA lub innych krajów poza miejscem zamieszkania Użytkownika, lub też mogą być w nich przechowywane lub przetwarzane do celów opisanych w zasadach prywatności (więcej: https://www.facebook.com
/privacy/explanation
). Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Spółka Meta Platforms, Inc. przystąpiła do Porozumienia w sprawie Tarczy Prywatności UE – USA oraz Porozumienia w sprawie Tarczy Prywatności Szwajcaria – USA (więcej: https://www.facebook
.com/about/privacyshield
).

  1. Dane osobowe będą przetwarzane nie dłużej niż to będzie niezbędne do należytego przeprowadzenia i realizacji konkursu, jego rozliczenia, udzielenia odpowiedzi na ewentualne zapytania oraz przez okres, przez który przechowujemy dane zawarte w dokumentacji konkursowej w celach archiwalnych. W przypadku danych publikowanych przez Bibliotekę Kraków oraz
    w sytuacji wyrażenia zgody na rozpowszechnianie wizerunku dane będą publikowane nie dłużej niż 2 lata. Po upływie wyżej wymienionych okresów dane osobowe zostaną usunięte.
  2. Rodzice i opiekunowie uczestników konkursu posiadają prawo:
    • do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; wycofanie zgody oznacza wycofanie udziału w konkursie i możliwe jest przez przesłanie w wiadomości e-mail na adres: konkursy@biblioteka.krakow.pl lub złożenie rezygnacji przez jej przesłanie na adres wskazany w ust. 1 albo złożenie osobiście w siedzibie Biblioteki Kraków;
    • do żądania od Biblioteki Kraków dostępu do swoich danych / danych dziecka oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych;
    • do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2,
      00-193 Warszawa, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych i/lub danych dziecka narusza przepisy RODO.
  3. Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do wzięcia udziału w konkursie, konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w konkursie.Wyrażenie zgody opiekuna prawnego uczestnika na rozpowszechnianie wizerunku, który będzie utrwalony podczas gali finałowej, jest dobrowolne i nie jest warunkiem niezbędnym do wzięcia udziału w konkursie, a konsekwencją jej niewyrażenia będzie brak możliwości zamieszczenia wizerunku Zwycięzcy przez organizatorów i partnerów na wskazanych wyżej polach eksploatacji.
  4. Zakres przetwarzanych danych osobowych w konkursie obejmuje:
    • dane uczestników będące kategorią danych zwykłych, w zakresie: imię i nazwisko, nazwa
      i adres szkoły / placówki oświatowej / instytucji kultury, do której uczęszcza, klasa, numer dzielnicy,
      w której mieszka,
    • dane opiekunów prawnych niepełnoletniego uczestnika będące kategorią danych zwykłych,
      w zakresie: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, podpis.
  5. Dane uczestników konkursu nie będą wykorzystywane do profilowania ani podejmowania zautomatyzowanych decyzji.
  6. Biblioteka Kraków nie zamierza przetwarzać danych w innych celach niż wskazane w § 4 ust. 2 Regulaminu.
  7. We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania przez Bibliotekę Kraków danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z wyznaczonym w tym celu Inspektorem Ochrony Danych poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej: iod@biblioteka.krakow.pl, korespondencyjnie na adres siedziby Biblioteki Kraków wskazany w § 1 ust. 1 niniejszego Regulaminu lub osobiście w siedzibie Biblioteki (po wcześniejszym umówieniu wizyty) lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/BibliotekaKrakow

§ 5. Postanowienia końcowe

  1. O wszystkich sprawach nieujętych niniejszym Regulaminem decydują organizatorzy.
  2. Zgłoszenie udziału w konkursie jest jednoznaczne z pełną akceptacją niniejszego Regulaminu.
  3. Reklamacje związane z przebiegiem konkursu, które zawierają co najmniej imię, nazwisko i adres do korespondencji uczestnika (opiekuna prawnego uczestnika) składającego reklamację, jak również opis podstaw reklamacji, można składać w formie pisemnej na adres organizatorów. Organizatorzy wyślą odpowiedź na adres podany przez uczestnika w reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od daty wpływu reklamacji.
  4. Dodatkowych informacji na temat konkursu udzielają organizatorzy.

 

    

Załącznik nr 1

KARTA ZGŁOSZENIA udziału w konkursie „Patronki i patroni krakowskich ulic”  

 

(należy wypełnić drukowanymi literami lub komputerowo)

 

Wyrażam zgodę na udział ……………………………………………………………………..

(imię i nazwisko uczestnika konkursu)

w konkursie pt. „Patronki i patroni krakowskich ulic” organizowanym przez Radę i Zarząd Dzielnicy III Prądnik Czerwony, Młodzieżowy Dom Kultury przy al. 29 Listopada 102 oraz Bibliotekę Kraków.

Tytuł pracy: ……………………………………………………………………………………………………………….

Imię i nazwisko patronki lub patrona, którego przedstawia: ………………………………………..

Numer i nazwa dzielnicy, w której znajduje się dana ulica: ……………………………………….

Kod pracy: .………………………………………………………………………………………………………………..

Dane uczestnika konkursu: 

Nazwa i adres szkoły / placówki oświatowej / instytucji kultury, do której uczęszcza:

…………………………………………………….…………………………………………….. 

Klasa: ……………………….………………………………………………………………….. 

Numer i nazwa dzielnicy, w której mieszka: ………………………………………………………………..

Kategoria: (należy zaznaczyć odpowiednią kategorię)

€ kategoria I – uczniowie klas 1–3 szkół podstawowych – lapbook,

€ kategoria I – uczniowie klas 1–3 szkół podstawowych – praca plastyczna,

€ kategoria II – uczniowie klas 4–6 szkół podstawowych – lapbook,

€ kategoria II – uczniowie klas 4–6 szkół podstawowych – praca plastyczna,

€ kategoria III – uczniowie klas 7–8 szkół podstawowych oraz uczniowie do 18. roku życia ze szkół średnich – lapbook,

€ kategoria III – uczniowie klas 7–8 szkół podstawowych oraz uczniowie do 18. roku życia ze szkół średnich – praca plastyczna.

 

Dane kontaktowe opiekuna prawnego uczestnika konkursu:

Imię i nazwisko opiekuna prawnego uczestnika konkursu:

…………………………………………………………..…………….…………………………….

Adres e-mail: .……………………………………………………………………………………..…………..

Numer telefonu: ………………………………………………………………………………………………..

Oświadczam, że zapoznałem/am się z Regulaminem konkursu pt. „Patronki i patroni krakowskich ulic” i akceptuję jego warunki.

 

…………………………………           ………………………………….………………..……

miejscowość, data     czytelny podpis opiekuna prawnego ucestnika konkursu

 

Załącznik nr 1a

Zgoda opiekuna prawnego uczestnika  

konkursu „Patronki i patroni krakowskich ulic” na przetwarzanie danych osobowych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich i mojego dziecka danych osobowych przez Bibliotekę Kraków, pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 3, 31–154 Kraków w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia konkursu „Patronki i patroni krakowskich ulic”. Zostałem/-am poinformowany/-a, iż dane osobowe moje dziecka będą przekazane członkom komisji konkursowej i przetwarzane wyłącznie w celu wyłonienia zwycięzców konkursu oraz w celu publikacji wyników konkursu na stronie internetowej organizatorów i partnerów, ich profilu na portalu społecznościowym Meta (Facebook), Instagram, na kanale YouTube oraz w ich wydawnictwach. Zostałem/-am również poinformowany/-a, iż dane osobowe Zwycięzców konkursu będą przekazane następującym podmiotom: partnerom – Towarzystwu Miłośników Historii i Zabytków Krakowa, Muzeum Krakowa, Archiwum Narodowemu w Krakowie, Towarzystwu Prądnickiemu, Radzie i Zarządowi Dzielnicy II Grzegórzki, Radzie i Zarządowi Dzielnicy VIII Dębniki, Radzie
i Zarządowi Dzielnicy XIII Podgórze, Radzie i Zarządowi Dzielnicy XIV Czyżyny, Radzie i Zarządowi Dzielnicy XV Mistrzejowice, Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie – Ośrodkowi Edukacji Obywatelskiej, Muzeum Lotnictwa Polskiego; portalom: www.krakow.pl – w celu opublikowania wyników konkursu w związku
z prowadzoną przez te podmioty działalnością kulturalną. 

Jednocześnie oświadczam, że jestem świadomy/-a dobrowolności podania danych oraz że zostałem poinformowany/-a o przysługujących mi prawach: żądania od Biblioteki Kraków dostępu do swoich danych i danych dziecka, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania; wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz do przenoszenia danych; wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych sprawującego kontrolę nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych oraz prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i konsekwencjach takiego działania.

 

………………………………………       ……………………………………..………………………………

miejscowość, data złożenia czytelny podpis opiekuna prawnego uczestnika konkursu

 

Załącznik nr 1b

Zgoda opiekuna prawnego  na publikację wizerunku uczestnika konkursu
„Patronki i patroni krakowskich ulic”*

Wyrażam zgodę na utrwalenie i rozpowszechnianie poprzez zamieszczenie wizerunku mojego dziecka (zdjęcia
z rozdania nagród) w celach dokumentacyjnych i promocyjnych na: stronach internetowych organizatorów konkursu „Patronki i patroni krakowskich ulic”, profilu organizatorów na portalu Meta (Facebook), Instagram, kanale YouTube, w wydawnictwach organizatorów, na stronie internetowej, profilu partnerów na portalu Meta (Facebook), Instagram – Towarzystwa Miłośników Historii i Zabytków Krakowa, Muzeum Krakowa, Archiwum Narodowego
w Krakowie, Towarzystwa Prądnickiego, Rady i Zarządu Dzielnicy II Grzegórzki, Radzie i Zarządowi Dzielnicy VIII Dębniki, Radzie i Zarządowi Dzielnicy XIII Podgórze, Radzie i Zarządowi Dzielnicy XIV Czyżyny, Radzie
i Zarządowi Dzielnicy XV Mistrzejowice, Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie – Ośrodka Edukacji Obywatelskiej, Muzeum Lotnictwa Polskiego, portalach: krakowczyta.pl, w.bibliotece.pl, www.krakow.pl – w zakresie związanym z uczestnictwem w powyższym konkursie.

Zostałem/-am poinformowany/-a, że każdorazowo, w związku z publikacją danych osobowych na portalu społecznościowym Meta (Facebook), następuje przekazanie danych osobowych do Państwa trzeciego tj. USA
i odbiorcą danych osobowych jest spółka Meta Platforms, która przystąpiła do Porozumienia w sprawie Tarczy Prywatności Unii Europejskiej z Departamentem Handlu USA w zakresie pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych od reklamodawców, klientów czy partnerów biznesowych w Unii Europejskiej.

Jednocześnie oświadczam, iż niniejsza zgoda na utrwalenie i publikację wizerunku mojego dziecka udzielona zostaje nieodpłatnie. Ponadto oświadczam, że jestem świadomy/-a dobrowolności podania danych oraz że zostałem/-am poinformowany/-a o przysługujących mi prawach: żądania od Biblioteki Kraków dostępu do swoich danych
i danych dziecka, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania; wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz do przenoszenia danych; wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i konsekwencjach takiego działania.

 

 

………………………………………             …………………………….………………………….………

miejscowość, data złożenia czytelny podpis opiekuna prawnego uczestnika konkursu

 

Ogólnopolski konkurs plastyczny dla dzieci przedszkolnych
„Przedszkolaki rysują zwierzaki”

Całoroczny konkurs plastyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym

(3-6 lat), w którym każdy miesiąc ma swojego bohatera zwierzęcego.

Celem konkursu jest :

  • Inspirowanie wyobraźni i kreatywności u dzieci
  • Rozwijanie umiejętności manualnych
  • Kształtowanie i rozwijanie zainteresowań artystycznych
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej
  • Rozwijanie zainteresowania światem zwierząt
  • Kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt

Organizator:

Młodzieżowy Dom Kultury

Al. 29 Listopada 102, 31-406 Kraków

tel. 12 415- 83-15, 12 415 – 72- 68

www.mdkna102.krakow.pl

mdk.animacja.kultury@gmail.com

Terminy:

  • Prace powstałe z okazji następujących świąt należy dostarczyć do siedziby organizatora w terminach:
  • Do 12 stycznia 2024 r.:
    • Dzień Łosia – 15 września
    • Dzień Szopa Pracza – 1 października
    • Dzień Numbata – 4 listopada
    • Dzień Geparda –  4 grudnia
    • Dzień Zebry – 31 stycznia
  • Do  15 maja 2024 r.:
    • Dzień Dinozaura  – 26 lutego
    • Dzień Żaby – 20 marca
    • Dzień Psa Ratowniczego – 28 kwietnia
    • Dzień Żółwia – 23 maja

Warunki uczestnictwa:

  • Samodzielne wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wybraną postać zwierzątka.
  • Prace wykonane wybranymi technikami plastycznymi (bez użycia materiałów sypkich).
  • Format A-4 lub A3.
  • Uczestnik może wykonać jedną pracę z każdego rodzaju zwierzaka.
  • Metryczka wg wzoru załączona do pracy konkursowej.

 Kryteria oceny:

  • Samodzielność wykonania pracy
  • Estetyka pracy
  • Atrakcyjność formy i kolorystyki
  • Innowacyjność pomysłu
  • Ocena prac w czterech kategoriach wiekowych: dzieci 3 r.ż., 4 r.ż., 5 r.ż. i 6 r.ż.

Postanowienia końcowe:

  • Prace będą oceniane semestralnie.
  • Wyniki będą zamieszczone na stronie mdkna102.krakow.pl
  • O terminie i sposobie wręczenia nagród poinformujemy laureatów telefonicznie.
  • Laureaci otrzymują dyplom i nagrodę rzeczową.
  • Organizator nie przewiduje dyplomów za udział.
  • Prace przechowywane będą przez Organizatora do 21 czerwca 2024 r.

 

Wypełnienie i podpisanie „Zgody opiekuna prawnego na publikację wizerunku uczestnika konkursu” nie jest warunkiem koniecznym do zgłoszenia się do konkursu.

METRYCZKA_PRZEDSZKOLAKI RYSUJĄ ZWIERZAKI 2023_24

Dzielnicowy Turniej Szachowy
O Puchar Wiceprzewodniczącego Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony

REGULAMIN

  1. Organizatorem Turnieju Szachowego jest Młodzieżowy Dom Kultury przy al. 29 Listopada 102 w Krakowie oraz Rada Dzielnicy III Prądnik Czerwony.
  2. Celem konkursu jest:
  • Promowanie aktywności sportowej wśród dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem popularyzacji gry w szachy.
  • Rozwijanie zdolności intelektualnych dzieci.
  • Integracja dzieci i młodzieży poprzez sport.
  1. Turniej Szachowy odbędzie się w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Strzelców 5a w Krakowie w dniu 25 listopada 2023 r. od godz. 10.00. do godz. 14.00. Przyjmowanie zgłoszeń w godz. 9.15 – 9.45.
  2. W turnieju mogą wziąć dzieci uczęszczające do klas I – VIII ze szkół i placówek z terenu Dzielnicy III Prądnik Czerwony.
  3. Turniej prowadzi sędzia z Krakowskiego Klubu Szachowego i rozstrzyga sprawy sporne.
  4. Turniej zostanie przeprowadzony w systemie szwajcarskim na dystansie 7 rund, 10 minut na zawodnika.
  5. Zgłoszenia zawierające nazwisko i imię uczestnika, kategorię szachową jeśli jest posiadana, nr szkoły oraz klasa, numer kontaktowy opiekuna należy przesłać do dnia 17 listopada 2023 r. na adres e-mailowy: mdk.animacja.kultury@gmail.com.
  6. Maksymalna ilość uczestników 40. Decyduje kolejność zgłoszeń.
  7. Nagrody zostaną wręczone w dwóch kategoriach wiekowych – klas I – III oraz IV – VIII. Zwycięzcy otrzymają puchary ufundowane przez Wiceprzewodniczącego Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony
  8. Zgłoszenie do turnieju oznacza akceptację przez wszystkich zgłoszonych zawodników (i ichopiekunów) warunków regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez organizatorów w celu przeprowadzenia zawodów.
  9. Podczas turnieju prowadzona będzie fotorelacja w formie zdjęć i nagrań. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystywania materiałów audiowizualnych zrealizowanych podczas Turnieju, a w szczególności zdjęć, materiałów filmowych, wywiadów i nagrań dźwiękowych przedstawiających uczestników w celach informacyjnych i promocyjnych Młodzieżowego Domu Kultury przy al. 29 Listopada 102 w Krakowie oraz Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony przy ul. Naczelnej 12 w Krakowie.

KLAUZULA INFORMACYJNA:

Administratorem danych osobowych zbieranych od uczestników turnieju jest Młodzieżowy Dom Kultury z siedzibą przy al. 29 Listopada 102, 31-406 Kraków. Dane osobowe będą przetwarzane przez MDK oraz przez Krakowski Klub Szachistów w celu przeprowadzenia turnieju, ogłoszenia wyników oraz promocji i relacjonowania życia placówki. Szanujemy Twoją prywatność. Jeżeli opublikowane przez nas materiały ingerują w Twoją prywatność – daj nam znać na adres e-mail: mdk@mdkana102.krakow.pl lub bezpośrednio do Inspektora Ochrony Danych, e-mail: inspektor2@mjo.krakow.pl . Ponadto informujemy, że przysługuje Ci prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, a także ich usunięcia.

Mając na uwadze aspekt promocyjny naszego Młodzieżowego Domu Kultury, Twoje dane osobowe będą przetwarzane (publikowane) na naszej stronie www oraz profilu Facebook do czasu Twojego sprzeciwu lub archiwizacji danego wpisu. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest między innymi art. 81 ust. 2 pkt 2) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 pkt a. RODO) lub uzasadniony interes administratora ( art. 6 ust. 1 pkt f. RODO). Masz prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie, jednak nie wpłynie ona na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

XXVII Ogólnopolski Konkurs Polskiej Poezji Religijnej
„Pierścień św. Kingi”

 

Regulamin

 

Organizatorzy

Ludomir Handzel Prezydent Nowego Sącza Pałac Młodzieży w Nowym Sączu
Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej „Promyczek”

Warunki uczestnictwa

  1. Konkursprzeznaczony jest dla uczniów szkół
  2. Przesłuchaniakonkursowe będą się odbywać w trzech kategoriach wiekowych (uwzględniamy przynależność dzieci do klas, a nie rok urodzenia):
    • klasy1 – 3,
    • klasy4 – 6,
    • klasy7 –
  3. Przesłuchania finałowe zostaną poprzedzone eliminacjami rejonowymi. Do eliminacji rejonowych szkoły kwalifikują po trzy osoby z każdej kategorii.
  4. Czasrecytacji nie może przekroczyć 3
  5. Placówki oświatowe i domy kultury organizujące przesłuchania rejonowe kwalifikują do finału konkursu laureatówI, II i III miejsca, ale nie więcej niż 9 uczniów z jednego
  6. Zgłoszenia na eliminacje rejonowe należy nadesłać do 28 listopada 2023 r na adres  : animacja.kultury@gmail.com, a przesłuchania odbędą się  5 grudnia 2023r. o godz. 11.00  w Młodzieżowym Domu Kultury przy al. 29 Listopada 100.
  7. Zgłoszenia na przesłuchania finałowe prosimy nadsyłać do 7 grudnia 2023 na adres: PałacMłodzieży, Rynek 14, 33-300 Nowy Sącz; email:konkursy@palacmlodziezy.pl. Koordynacją konkursu zajmuje się Anna Łukasik (tel. 502 218 884) z Pałacu Młodzieży w Nowy Sączu.
  8. Przesłuchania finałoweodbędą się w Kopalni Soli Bochnia w dniu 12 grudnia 2023 r. Uczestnicy spotykają się w recepcji Kopalni Soli Bochnia, 12.12.2023 r., w  9.00 – 10.00, ul. Campi 15.

Kryteria oceny

Jury konkursu oceni występy uczestników biorąc pod uwagę następujące kryteria:

  • dobórrepertuaru,
  • interpretacjautworu,
  • kulturasłowa,
  • ogólnywyraz artystyczny (prosimy o nieużywanie strojów teatralnych i rekwizytów).

 

Nagrody i wyróżnienia

Po przesłuchaniach końcowych jury przyzna dyplomy oraz nagrody rzeczowe określając I, II i III  miejsce  w  trzech  kategoriach  wiekowych.  Ponadto  przewidujemy  wyróżnienia i prezentację na antenie rozgłośni radiowych oraz ogłoszenie wyników w mediach, które przyjęły patronat nad konkursem, a także na stronach internetowych organizatorów.

 

Informacje dla finalistów

Koszt pobytu (zjazd, uczestnictwo w konkursie i zwiedzanie Kopalni Soli) od jednej osoby wynosi:
70 zł – dziecko,
80 zł – osoba towarzysząca (opiekun).
Nie można płacić kartą

Pozostałe uwagi

Pomocą w doborze repertuaru może być książka: „Promyki dobroci i radości – Antologia poezji religijnej dla dzieci” cz. 1 i cz. 2 – dostępna w księgarniach lub u organizatora tel. 18 443 44 00, www.sklep.promyczek.pl W publikacjach znajdzie się ponad 300 utworów blisko 30 autorów aktualnie piszących dla dzieci.

 

Przetwarzanie danych osobowych:

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez uczestników jestOrganizator Konkursu – Pałac Młodzieży w Nowym Sączy, z siedzibą Rynek 14, 33-300 Nowy Sącz, oraz Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej „Promyczek” z siedzibą Plac Kolegiacki 4, 33-300 Nowy Sącz, które zapewnia wszystkim zgłoszonym uczestnikom realizację uprawnień wynikających z unijnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 Kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
  1. Dane osobowe przekazane organizatorowi i współorganizatorom przez uczestników Konkursu będą przez niego przetwarzane w celu realizacji Konkursu i wyłonienia zwycięzców Konkursu oraz przyznaniu nagród. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, a uczestnikowi przysługuje prawo wglądu, żądania aktualizacji lub usunięcia danych.
  2. Uczestnik przystępując do Konkursu, wraz z opiekunem prawnym wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celach określonych w Regulaminieoraz na opublikowanie jego imienia i nazwiska, miejscowości, z której pochodzi oraz wizerunku: w programach telewizyjnych (relacjach z Konkursu), artykułach prasowych, na stronach internetowych palacmlodziezy.pl www.promyczek.pl oraz na profilach Facebook Pałacu Młodzieży i Wydawnictwa „Promyczek” poprzez podpisanie zgody znajdującej się na Karcie Zgłoszenia. Uczestnik Konkursu wyraża zgodę na przekazanie swoich danych osobowych fundatorowi w celu umożliwienia zwycięzcy odbioru nagród.
  3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez organizatora – Pałac Młodzieży w Nowym Sączu i Wydawnictwo „Promyczek” oraz partnerów konkursu, danych osobowych podanych przeze mnie w związku z przystąpieniem do Ogólnopolskiego Konkursu PolskiejPoezji Religijnej „Pierścień Świętej Kingi” celu przeprowadzenia i realizacji konkursu. Wyrażam zgodę na opublikowanie imienia i nazwiska mojego dziecka, miejscowości, z której pochodzę, i wizerunku na stronach internetowych: promyczek.pl i www.palacmlodziezy.pl oraz profilach społecznościowym Facebook oraz na przekazanie moich danych osobowych fundatorowi nagród. Jednocześnie informuję, że jestem świadomy dobrowolności podania danych osobowych oraz że zostałem poinformowany o prawie wglądu do moich danych, możliwości ich poprawiania oraz zgłoszenia sprzeciwu co do dalszego ich przetwarzania oraz na przekazanie moich danych osobowych fundatorowi nagród.

KARTA_ZGŁOSZENIA_2023

II SEMESTR

XXXX Wojewódzki Konkurs Recytatorski
„Echa Poetica” 

 

Konkurs na wykonanie witryny internetowej
„Moje Hobby” 

Konkurs na wykonanie witryny internetowej poświęconej zainteresowaniom i pasjom.

REGULAMIN

TERMINY:
Pliki witryny należy przesłać mailem na adres: mdk29listopada@mjo.krakow.pl lub dostarczyć osobiście na pendrive na adres Organizatora do dnia 17 maja 2024 roku.

ORGANIZATOR:
Młodzieżowy Dom Kultury
Al. 29 Listopada 102
31-406 Kraków
tel. 12 415- 83-15, 12 415 – 72- 68
www.mdkna102.krakow.pl

1.UCZESTNICY:

Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z Krakowa.

2.CELE:

– Rozwijanie umiejętności informatycznych i graficznych
– Kształtowanie zdolności analizy i syntezy posiadanej wiedzy,
– Dzielenie się informacjami z różnych dziedzin,

3. WARUNKI UCZESTNICTWA:

– Strona internetowa z podstronami (3 – 5)
– Podstrony posiadają wewnętrzne połączenia
– Menu do nawigacji
– Odnośniki do stron zewnętrznych
– Ilustracje, tekst, elementy animowane

– Wszystkie pliki strony w jednym folderze spakowanym programem ZIP lub RAR
– Plik główny musi mieć nazwę INDEX
– Cały folder musi być nazwany imieniem i nazwiskiem uczestnika, klasą i nr szkoły
– Strona musi być zrealizowana w sposób umożliwiający otwarcie bez serwera zewnętrznego
– Strona musi zawierać materiały z legalnych źródeł wraz z informacją o ich pochodzeniu
– Terminowe dostarczenie projektu na adres organizatora.
– Wykonanie pracy przez 1 do 2 osób
– Wypełnienie metryczki uczestnika dla każdego uczestnika, którą należy dołączyć do nośnika z projektem w formie skanu

4.KRYTERIA OCENY:

– Oryginalność projektu
– Spójność i czytelność przekazu
– Kompozycja projektu
– Techniczna strona projektu
– Umiejętne wykorzystanie zastosowanych narzędzi
– Estetyka graficzna

5.POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

– O terminie wręczenia nagród poinformujemy laureatów telefonicznie
– Prace nadesłane na konkurs nie będą zwracane i pozostaną do dyspozycji Organizatora

METRYCZKA – STRONA WWW